Pagina's

donderdag 6 oktober 2011

V-hals vest en verdwenen krullen

Je vraagt je vast af (en zo niet dan doe je dat waarschijnlijk nu wel) waar de krullen van zoon Pluis zijn gebleven. Het zit zo: die liggen bij de kapper op de grond. Papa Pluis zou zoon Pluis wel even meenemen naar de kapper (ja, je voelt 'em al). Na zorgvuldige instructies van mijn kant 'niet te kort, een klein stukje eraf, niet opscheren, geen te kort afgesneden bakkebaarden, etc' bleek het toch niet voldoende duidelijk te zijn geweest. Toen ik gisteren namelijk nietsvermoedend van mijn werk thuiskwam dacht ik zowaar dat er een ander kind de deur opendeed. Ik denk dat ik zelfs een korte gil geslaakt heb. Zoon Pluis is er in elk geval blij mee en da's natuurlijk het belangrijkste, maar ik kan het toch niet helpen dat ik stiekem hoop dat zijn krullen weer  heel snel aangegroeid zijn. 


Ik maakte dit groene V-hals vestje voor hem uit dit Japanse boekje. Ik had nog wat ribstof over van deze broek en maakte er elleboogstukken van. De stof is van de Stoffenbeurs en de knopen vond ik in een pot bij mijn moeder (zoals ze zelf altijd zegt 'wie wat bewaard, heeft wat' en dat neemt ze heel letterlijk).


Zoon Pluis kon niet wachten om het vest aan te trekken dus ik snelde er met mijn camera achteraan. Je moet er dus maar even doorheen kijken dat ik de naden nog niet had opengestreken en er nog geen knopen op zaten. 




Aaaii, hier is duidelijk dat ik de naden nog niet opgestreken had









14 opmerkingen:

  1. ik vind hem wel KEI mooi met dit haar.
    Het andere haar ook, maar dit is echt HEEL LEUK!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi vestje! Hij staat er wel mee, met dat korte kapsel, heel tof! Maar ik kan er helemaal inkomen dat je stiekem hoopt dat de krullen er snel terug zijn. net om die reden wil ik nog niet met onze jongste naar de kapper, omdat ik weet dat er dan geen krul over blijft....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Erg mooi! & die elleboogstukken zijn super

    BeantwoordenVerwijderen
  4. zoon pluis is super cute met zijn korte haartjes!! En die vest? Die's AF! Echt heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig mooi vestje! Wat voor materiaal is die stof? Een soort sweatstof? 't Blijf hoe dan ook een knap ventje, maar ik ben ook wel fan van de krullen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooi vestje! Het ziet er precies gebreid uit en dat bedoel ik positief. Die lappen zijn goed gevonden.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. met of zonder krullen, het is een knap bazeke! Met zijn geweldig mooi blazerke ziet hij er wel heel cool uit :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @An en Balletoile: het is geen tricot, maar een wolachtige stof. Van buiten ziet het er inderdaad een beetje gebreid uit maar de binnenkant voelt heel zacht aan.

    BeantwoordenVerwijderen